Hemma fixardag...

Dagen började tidigt, kl 08:30 för att vara exakt. Jag hade varit ute med jobbet ifredags och druckit vin så det stod härliga till... rödvin... :-/
Blev en rätt seg historia då ingen rolig var med, bara en massa tjejer och tanter... ingen wingman över huvudtaget...
Så jag gick hem rätt tidigt.

Idag (lördag) hade vi bokat hyrsläp kl 10.00 i okq8 årsta. Eftersom jag lämnade bilen hos mammsen dagen innan så var vi tvungna att promenera dit på morgonen innan vi kunde åka och hämta släpen.
Väl där så gick det mesta som planerat, vi hämtade släpen vid 10.10 och var framme vid våran slutdestination, vällingbys coop forum, vid 10.45, vi hade bokat träff med Stefan, badkarsförsäljaren, kl 11.00.

Alles gick strålande, badkaret var hur fint som helst, se här bara när vi packade upp den:
 

Efter mkt om och men för att få den på plats, så var vi tvungna att ta bort vårat handfat, för att få in det. När vi sedan skulle sätta tillbaka handfatet så märkte vi att det blev väääldigt trångt. Så då löste vi det så här:


Notera golvet också som jag fixat nästan själv  ;-)

Vi skruvade upp det på övervåningen istället å så åkte vi till Bauhaus och köpte ett nytt mindre handfat till badrummet där nere, tyvärr så upptäckte vi att det var det fel färg på skåpsluckorna när vi kom hem. Vi skulle ha svarta luckor men fick bruna... Blir att åka till bauhaus & byta imorgon.

När vi skulle installera jacuzzin så märkte vi att slangarna som följde med inte räckte ända fram till anslutningen i väggen, vilken tur att jag jobbar på Hydroscand och att mina kära vän Richard inte var upptagen, vi åkte till hydroscandbutiken i högdalens industriområde och fixade 2 slangar på nolltid :-P
TACK RICHARD!!!!

Neo tjatade något ortoligt under dagen att han ville bada, så det var inte helt otippat att han invigde det först av alla.
Här är några bilder från hans premiärbad:















Tittut från glasfronten


Fiiina tänder :-P


Senare på kvällen invigde jag badet, slutade med att jag nästan somnade där, blev ca 1 timme i tror jag.... myspys!! :-P

Imorgon ska vi fixa vidare hemma, Susse ska måla vidare i hallen och jag ska byta handfat där nere, sen så ska vi nog bära upp en massa skit på vinden... Vi kanske inleder dagen med en sväng till bandängen om vädret tillåter... Neo skulle nog uppskatta det iaf. med tanke på hur tråkiga hans föräldrar varit hela dagen...

Nä, om man skulle sova lite kanske?



Hej hopp alla som läser....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0