Lördagen 7/2-09

Lördagen började med att Neo gick upp ortoligt tidigt! 07:30... *suck*
Vi såg Bolt tillsammans och efter det så lyssnade vi lite på musikvideos.
Sen väckte vi Susse och gick ner och åt frukost, vid 10 tiden.

12.20 T-bana mot odenplan.
Mötte upp Jonatan och vi pratade taktik inför:
13:00 PES turneringen:
Jag lottades in i grupp 4 mot:
atinjoon
Alexx (Svensk mästare från 2008)
Alfredinho (motståndare från sm 2008)

Första matchen var mot atinjoon, jag hade premiärnerver som hette duga. Efter en jämn första halvlek så fick atinjoon in det förlösande 1-0 målet, då började jag jaga framåt och givetvis så öppnade jag upp mig bakåt då, matchen slutade 4-0 efter finfint kontringsspel av atinjoon.

Andra matchen var mot Alexx, svenska mästaren från 2008.
Det började med en drömstart för mig och jag tog ledningen med 1-0 efter bara 15 minuters spel, kvitteringen skulle dock inte dröja och efter ett par fina dribblingar av C. Ronaldo så stod det vips 2-1 till Alexx.
Jag lyckades trycka in kvitteringen i början av 2:a halvlek innan han tog ledningen igen i den 60:e minuten.
Efter det var det konstant SlimKim tryck resten av matchen men en stolpträff var det närmaste jag lyckades komma.
3-2 till Alexx.

Inför sista matchen så var förutsättningarna helt klara, jag var tvungen att vinna med 2 mål över Alfredinho för att ta, just  hans plats, som var den sista slutspelsplatsen.
Alfredinho var en spelare jag stött på under sm 2008, det blev 2-1 till alfredinho den gången.

Slimkim hade kommit in i en bra period och fortsatte sitt finfina spel som jag hade mot Alexx, 1-0 kom efter ca 35 minuters spel och Alfredinho började se lite orolig ut. När sedan 2-0 målet kom i början av andra så hade han inte skoj längre, han förstod att han var chanslös, 3-0 kom av bara farten och när slutsignalen ljöd så visste alfredinho att han var utslagen.
Men eftersom Jonatan åkt ur och jag hade innebandymatch som stundade så gav jag över segern till Alfredinho, så han kunde spela vidare. Hade jag inte haft match eller om Jonatan också gått vidare så hade jag stannat kvar för slutspel men nu så visste jag att det var lång väntetid och att jag ev. bara hade 2 matcher kvar (slutspelet spelades bäst av 2 matcher) så därför bestämde jag mig för att åka och spela innebandymatch istället.

Ett beslut som kanske inte var det bästa, vi förlorade med 7-3.
Detta resultat speglade dock inte matchen utan vi mötte en av världens bästa innebandy målvakter.
Om jag skulle uppskatta hur många skott det blev i matchen så skulle jag gissa på 35-15 till oss.
Det jag kan glädjas lite åt är att jag spelade bra som fan (fick t o m med höra det av några åskådare och lagkamrater)  och att jag gjorde 2 mål men vad hjälper det när man förlorar...
Jag fick hämtning av Susse efter matchen, hon är så snäll hon! =)

På kvällen efter allt detta så kollade vi på melodifestivalen, det gick dock inte så bra för de låtar vi tyckte var bäst.
Susse röstade på Shirley Clamp, hon slutade 8:a (sist)
Och jag röstade på Jonatan, han slutade 7:a (näst sist)

Hejsan hoppsan


Så här slutade tabellen i PES turneringen i Grupp 4.
De tre första från varje grupp gick vidare...

1Alexx       321010-4+67

2Atinjoon   3111 6-4+24

3SlimKim   3102 5-7-23

4Alfredinho 3102 2-8-63

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag frågade Leo 7.20 om han ville gå upp och det ville han :-P

2009-02-08 @ 19:30:44
URL: http://leosmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0