ännu bättre fortsättning

Idag lämnade jag in bilen för att kolla upp vad det kunde vara för fel på bilen då den vibrerat konstigt vid högre hastigheter, det visade sig att 3 av bilens 4 fälgar var ovala, bara det nya däcket (2641:-)  från förra året var ok, därför blev det fälgköp.

Bilmekanikern hade tydligen försovit sig och ringde vid 8 tiden och bad så hemskt mkt om ursäkt för att han inte varit och öppnat verkstaden kl 7 som vi hade sagt dagen innan att jag skulle komma och lämna in bilen, han erbjöd mig lånebil under tiden dom hade våran bil, men jag tackade nej till det och sa att vi ville ha rabatt på vad nu som var fel på bilen. Det jag inte nämnde var att jag hade struntat att åka dit vid 7 tiden som vi hade sagt, utan jag och Neo låg och sov istället =) (men det kunde ju inte mekanikern veta)

Han gav mig 2 erbjudanden: 4st beg. plåtfälgar med däck för 2800kr inkl. montering och balansering.
Eller 4st "som nya" men beg. Audi A6 original fälgar utan däck (skulle änvända våra däck som är som nya) för 3000kr och det var ett mkt bra pris enl. honom (detta för att jag sagt till honom att jag varit vid verkstaden kl 7 i morse och varit tvungen att åka hem igen). Detta prutade jag sedan ner till 2800kr inkl allt ovan.

Susse ska träffa sin vän Susan idag så jag och Neo ska kolla lite hockey, Skellefteå spelar ju idag
Tror inte riktigt på vinst men hoppas på 4-3 till AIK!

Hej Hopp


"Med de nyköpta fälgarna här"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0