GI, inget för den glade

Nu har jag & Susse Gi:at nästan hela veckan (jag började en dag efter Susanne).
Slutsats; Det är ok i 2-3 dar, sen blir det jobbigt utan socker, jag har haft lite abstinens av både det ena och det andra.
Jag kan tillägga att detta är också första veckan utan godis och coca-cola på jobbet, vilket gör att det kanske är lite extra svårt för mig att lägga av. Mitt sockerintag har varit väldigt högt, kort sagt.

Idag var slutprovet för första veckan.
Familjefest hos svärföräldrarna, god mat, goda drinkar och godis och div. tilltugg i mängder.
Själv drack jag en ramlösa och smakade på några nötter, mums!... INTE!!!
Middagen var däremot väldigt god, men köttgryta med sallad är helt enkelt inte samma sak som om man hade fått äta något gott tillbehör, t e x ris.

När jag slutade snusa för ca 10 månader sen så var jag deprimerad i ca en månad, inget kändes roligt och livet var helt enkelt inte lika kul längre. Idag känner jag liknande, jag känner mig känslokall och mina tankar är någon annanstans. Detta märker såklart Susse och ifrågasätter varför jag fortsätter med GI. Jag vill ju bli smal och snygg såklart. =) "Vill man bli fin får man lida pin".
Ingen har sagt att det ska vara lätt att komma i form, och som alla som går på diet så vill man att det ska gå fort, inkl. jag!

Om vi ska prata om de positiva delarna så kan jag nu meddela att jag gått ner 2,5 kg sen i söndags (för 6 dagar sen).
Detta kanske är lite eller mkt, vet inte riktigt, men jag har tränat bra i veckan och som sagt inte ätit något onyttigt. så jag bedömmer resultatet som mkt bra! Ska verkligen försöka fortsätta med detta!

Iom detta resultat så har jag räknat ut att jag kan nå mitt mål, 80kg, lagom till sommarsemestern. Nice!

Här kommer en resumé av helgens events:

I fredags så blev vi bjudna hem till Anna & Patrik.
Där bjöds det på lite GI tilltugg och bubbelvatten.
Vi spelade lite kort, lyssnade på musik och hade lite myspys medans ungarna sprang runt och lekte som bara den.
Här kommer dock meningen som jag helst inte velat skriva.
Jag föll för frestelsen, tog 2 cider, vilket tydligen är strängt förbjudet enl. FAS 1 i GI tjosan som vi kör...
Min kära mor hade nämnt att man skulle kunna vara väldigt lättpåverkad under de första GI veckorna.
Detta stämde bra, 2 cider och en drink = Kimpa på partyhumör och lagom berusad =)
Var ju bara tvungen att kolla om det stämde, hehe =)

Patrik avslutade kvällen med att sjunga ikapp med sin mobil i ca 45 minuter, Susse, jag och Anna var lagom roade...
Neo hade somnat i soffan brevid Leo till Madagaskar. Dom var så söta där dom låg.

Lördagen startades med att Patrik ringde och frågade om jag och Neo skulle hänga med på en skridskotur.
Självklart!
Väl där så började Neo rulla i gyttja vid parkeringen, *suck*
Tror det var Anna som skulle haft koll på Neo just då ;-)
Därefter åkte Neo och Leo griller i ca 20 minuter. Sen var det mer skoj att leka i snöhögarna brevid isen...

Sen åkte vi hem till Leffe & Gunilla och var på familjefest vilket var hur trevligt som helst.
Alla Susses systrar var på plats med sina familjer. Inte så ofta det händer nu för tiden, alltid är det någon som är sjuk men inte idag då... Per blev full i vanlig ordning, och Leffe började svamla mer än vanligt mot kvällskvisten... Kul att se hur dom blir när man själv är helt spiknykter...

Söndagen ser tom ut i kalendern. Jag har lovat Susse sovmorgon, ev. tänkte jag gå ner till bandängen och leka lite på förmiddagen, Neo ska ju såklart också med... =)
Jo, just ja, på kvällen så är det ju sista is-tiden med Pattes hockeybocky-gäng. Dit måste jag ju bara gå (åka).

Nu har jag skrivit detta nästan rakt upp och ner utan att kontollera stavfel och sån't.
Är det några oklarigheter så är det bara att fråga. =)

Hej Hopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0